Recenzia: Intimita vlkov

Kľúčové slová: muž, vášnivá láska, emotívnosť, erotické scény, intímnosť, hudba
Počet strán: 216
Vydanie: Prvé

Reakcie po dočítaní: zmiešané pocity, lepší priemer, dobrá oddychovka
Veta alebo slovo vystihujúce knihu: intímna správa o tajnom živote mužov

Jediné čo po nás zostane, je to, čo urobíme pre druhých. V našom živote je inak všetko len požičané. Keď odídeme, nič si nemôžeme zobrať so sebou. Tí, čo to vedia, všetko rozdajú...

Hlavnou postavou príbehu je Michal Mayer, tajný agent, ktorý má všetko a zároveň nič. Postupne stráca rodinu, lásku, majetok, sebaúctu a aj seba, až na konci knihy skončí na invalidnom vozíku. Chýba mu láska, dotyky, priateľstvo, úprimnosť. Utieka sa k ženám, ktoré sú súčasťou jeho života, no zároveň ho ničia, podvádzajú, hrajú sa s ním. Celá kniha ja ako hra - čo by sa stalo, keby...Napriek tomu sa Michal Mayer dokáže pohybovať v čase i priestore a má vynikajúcu intuíciu. Za svoje najväčšie nebezpečenstvo považoval paranoju: "Zrazu začneš mať pocit, že ti idú všetci po krku. Že ťa sledujú- Nikdy si to nesmieš pripustiť. Ak si to pripustíš, je po tebe."

Autor knihy, Jozef Heriban, známy aj ako scenárista, režisér, odborník na reklamu, kládol veľký dôraz na erotické scény v knihe, čomu napomohol aj obal knihy, na ktorom je fotografia Luba Špirku. Ak chcete čítať knihu kvôli erotike, na ktorú ju lákali, tak budete sklamaní. Skôr to necháva na fantázii čitateľa, aby sa pohral so svojimi predstavami. Niektorých možno zaskočí autorova otvorenosť, pretože v knihe hovorí o najintímnejších pocitoch človeka. Intimita vlkov je príbehom vášnivej lásky, túžby po nehe a dotykoch,o strachu z existencie a zodpovednosti za ňu, rozprávaním o tajných službách a mediálnych manipuláciách. Pokračovaním Intimity vlkov je kniha s názvom Posadnutosť.

Kniha ma zaujala svojím obalom a zároveň aj tým, že spolužiačka sa pozná s jeho dcérou. Z toho dôvodu som sa rozhodla prečítať si ho. O jeho knihách sa hovorilo veľa a len v superlatívoch. Bolo to oddychové čítanie, ľahko sa čítala, mala krátke kapitoly, bola plná hudby a obsahovala iba dve myšlienky, ktoré som si zapísala.

"Zabil som svoju lásku, aby som mohol ďalej žiť."
"Bez lásky sme len zrnko piesko letiace vo vetre nad nekonečnou púšťou."

Ak ste čítali knihy od slovenského spisovateľa Maxima. E. Matkina, je to omnoho lepšie čítanie, ale stále priemerné. Nečakajte nič prevratné. Ak ste nároční čitatelia a radšej čítate filozofické knihy, knihy, nad ktorými musíte uvažovať, prečítajte si ju iba ako oddychovku a na vypnutie svojho mozgu. Ak patríte k nenáročným čitateľom, prečítajte si ju, určite vás zaujme a nahliadnute do mužských duší, ktoré sú citlivé.

Knižke dávam 6 bodov z 10.